آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،…

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی، پست مرسولات امانت، عادی، جواب قبول و سایر انواع است. شرکت پست خدمات بسیار زیادی را برای انواع بسته‌ها انجام می‌دهد و دو نوع بسیار خوب و درجه اول آن شامل پست ویژه و سفارشی است. ارسال به صورت پیشتاز بسیار سریع‌تر است و تمامی بسته‌ها ظرف مدت کوتاه‌تری به مقصد می‌رسد. ما در این مقاله می‌خواهیم تا شما را به صورت کامل با ارسال بسته به صورت پیشتاز آشنا کنیم.

مختصری در مورد پست پیشتاز

در این نوع از ارسال بسته، در صورتی که بسیار عجله دارید می‌توانید مطمئن باشید که به سرعت بسته شما به مقصد می‌رسد. در ادامه به زمان ارسال مرسولات در این نوع از پست اشاره کرده‌ایم اما به صورت کلی تمامی مرسولات شما در داخل تهران تا 24 ساعت و در شهرستان‌ها تا 72 ساعت به مقصد خواهد رسید.

نکته‌ای که در ارسال مرسولات خود به صورت پیشتاز باید بسیار به آن دقت کنید این است که حجم بسته شما و هم‌چنین نوع مرسوله در سرعت تحویل بسیار تاثیرگذار است. برای مثال تنها بسته‌هایی قابلیت ارسال با پست پیشتاز را دارند که وزن مرسوله فقط 25 کیلوگرم باشد. اگر وزن مرسوله شما بیش از 25 گرم باشد باید از سرویس پست سفارشی استفاده کنید.

در ارسال کالا با پست‌های سفارشی باید به این موضوع توجه کرد که هزینه‌ ارسال این نوع مرسولات به نسبت بقیه انواع بیشتر بوده و تنها مزیت آن ارسال سریع‌تر است. علاوه بر این تمامی مرسولات در نوع پیشتاز و البته سایر انواع، بیمه عمومی می‌شوند و اگر خسارتی به مرسوله وارد شود شرکت پست آن را پرداخت می‌کند.

ارسال بسته‌های پست پیشتاز چند روزه است؟

همان‌گونه که از نام پست پیشتاز مشخص است، تمامی خدمات این سامانه و ارسال بسته‌های مشتریان با سرعت بالایی انجام می‌شود و شما به راحتی می‌توانید بسته‌های خود را با کمترین سرعت به نواحی مختلف ارسال کنید.

به طور کلی تمام مرسولات در پست پیشتاز، طی 2 یا 3 روز بعد از تحویل به شرکت پست به مقصد می‌رسند. زمان‌بندی پست‌های پیشتاز به چند دسته تقسیم می‌شود. برای ارسال بسته‌هایی که به مراکز استان‌ها برود مدت زمان تحویل نهایت 48 ساعت طول خواهد کشید و بسته‌هایی که به شهرستان‌ها ارسال شود حدود 72 ساعت زمان نیاز است. برای بسته‌هایی که مقصد آن‌ها خارج از کشور باشد تمامی آن‌ها با اولین پرواز از داخل کشور به خارج فرستاده می‌شود و نهایت 72 ساعت بعد به دست آدرس مقصد می‌رسد.

البته بهتر است در نظر داشته باشید که زمان تحویل مرسوله شما به شرکت پست هم بسیار در روند تحویل اثرگذار است. چنانکه شما بسته خود را قبل از ظهر یعنی قبل از ساعت 12 به شرکت پست تحویل دهید بسته شما در همان روز به مقصد می‌رسد. برای روزهای پنجشنبه نیز تا قبل از ساعت 10 اگر بسته خود را به شرکت پست برسانید ظرف چند ساعت به مقصد خواهد رسید. در روزهای پنجشنبه بهتر است با شروع ساعت کاری و در همان اوایل صبح بسته خود را ارسال کنید.

روزهای تعطیل و جمعه‌ها خدمات‌رسانی شرکت پست تعطیل است و اگر شما در روزی بسته خود را تحویل دادید که فردای آن، تعطیل رسمی باشد ممکن است با اندکی تاخیر بسته شما به مقصد برسد.

خدمات شرکت ملی پست پیشتاز ایران

از خدمات شرکت ملی پست‌ پیشتاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • انواع خدمات پستی سریع: یکی از اهداف و وظایف مرکز پستی برای سفارشاتی که پیشتاز هستند این است که انواع مرسولات را با حفظ ایمنی و سلامت به مقصد برسانند.
  • ارسال به صورت آنلاین و سریع: یکی از خدمات این مجموعه این است که اسنادی که قابلیت ارسال به صورت آنلاین دارند را به سرعت برسانند.
  • اعطای گواهی کد پستی ده رقمی: یکی از خدماتی که شرکت پست جهت ارسال مرسوله پیشتاز و عادی انجام می‌دهد این است که با اعطای کد پستی ده رقمی شما می‌توانید مرسوله خود را در سامانه شرکت پست پیگیری کنید.
  • ارائه خدمات پستی الکترونیک: شرکت ملی پست کلیه خدمات مربوط به تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های آنلاین را بر عهده دارد.
  • ارائه خدمات پستی تجارت الکترونیک: شاید جالب باشد که بدانید شرکت ملی پست تمامی خدمات تجارت الکترونیک را که شامل تمامی انواع پست‌ها می‌شود را ارائه می‌دهد.

 

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با...

23-02-26
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29
بهترین خدمات پیک ارزان در تهران

بهترین خدمات پیک ارزان در تهران

امروزه بسیاری از افراد، صاحبان کسب‌وکارهای مختلف و همچنین فروشگاه‌های کوچک و بزرگ به دنبال استفاده از خدمات پیک ارزان...

22-12-21