ارزان ترین روش ارسال کالا درون شهری

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک فرصت طلایی برای درآمدزایی است. این خواسته رویای دور از ذهنی نیست اما…

ارزان ترین روش ارسال کالا درون شهری

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک فرصت طلایی برای درآمدزایی است. این خواسته رویای دور از ذهنی نیست اما نیاز به برنامه ریزی دارد. مهمترین کاری که قبل از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با کلی اجناس رنگارنگ و متنوع باید انجام داد این است که بهترین و ارزان ترین روش ارسال کالا برای مشتریان را پیدا کنیم.

زمانی که یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کنید ارسال سفارش مشتری مهمترین چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید. این روزها فروشگاه های رنگارنگ زیادی در اینترنت وجود دارد. مردم می توانند با یک جستجوی ساده هر چه که می خواهند را اینترنتی سفارش بدهند.

شاید کالایی که شما میفروشید یک کالای کاملا خاص و منحصربفرد باشد که هیچ فروشگاهی آن را نداشته باشد. شاید هم برعکس، آن محصول در فروشگاه های زیادی وجود داشته باشد. اما چیزی که بیشتر از همه باعث می شود مشتریانتان باز هم از شما خرید کنند یا سایت شما را به دیگران هم پیشنهاد بدهند نحوه ارسال سفارشات شماست. علاوه برکیفیت کالا، مدت زمان تحویل کالا، هزینه ارسال و نحوه پشتیبانی شما از دید مشتری پنهان نمی ماند. پس باید مناسب ترین روش را برای ارسال کالای خود پیدا کنید.

 

بهترین و ارزان ترین روش ارسال کالا برای ارسال سفارش مشتری چیست؟

 

1-پرداخت در محل

بهترین و ارزان ترین روش ارسال کالا، سرویس پرداخت در محل است. وقتی برای تحویل شفارش مشتری سرویس پرداخت در محل ( درب منزل) را انتخاب می کنید نیازی به پرداخت هیچ نوع هزینه پستی برای ارسال کالاهایتان نخواهید داشت. در این روش مشتری در منزل و در زمان تحویل کالا گرداخت را انجام می دهد. گرچه این سرویس پس کرایه است و نیازی به پرداخت از طرف شما ندارد اما همواره باید بودجه مشتری خود را هم در نظر بگیرید. هزینه ای که مشتری زمان تحویل کالا پرداخت می کند نباید آنقدر زیاد باشد که از خرید دوباره محصولتان منصرف شود. پرداخت در محل باعث می شود اعتماد مشتری نسبت به فروشگاهتان بیشتر شود اما در عین حال بهتر است از خدمات حمل و نقل شرکتی استفاده کنید که ارزان ترین تعرفه ارسال کالا را داشته باشد تا هزینه پرداختی توسط مشتری زیاد نباشد.

 

2-ارسال سفارشات با پست سفارشی

استفاده از پست سفارشی نیز یکی از مناسب ترین و ارزان ترین روش ارسال کالا است. از این روش می توان برای ارسال مرسولات تا حداکثر وزن 40 کیلوگرم استفاده کرد. در حالت عادی نمی توان منکر دیرتر رسیدن پست سفارشی نسبت به پست پیشتاز یا پست پیشرو شد اما زمانی که زود رسیدن سفارشات مهم نباشد پست سفارشی گزینه خوبی است چونکه بین 3 تا 5 روز طول می کشد تا به مقصد برسد.

هزینه پست سفارشی بر اساس وزن مرسوله و موقعیت مکانی گیرنده می باشد. بعلاوه، در صورتیکه کالای مورد نظرتان شکننده و حساس است و نیاز به بسته بندی خاصی دارد هزینه بسته بندی و ارسال بیشتر خواهد بود.

یکی از معایب پست پیشتاز نداشتن بیمه کالاست. در صورتیکه در زمان حمل و نقل کالاها آسیب ببینند خسارتی پرداخت نمی شود. بنابراین، قبل از ارسال باید از  محافظ و ضربه گیر مناسبی برای کالایتان استفاده کنید.

 

 

3-ارسال ارزان سفارشات با پیشروپست

یکی دیگر از گزینه هایی که جزو ارزان ترین روش ارسال کالا برای مشتریان محسوب می شود، پیشرو  پست است. این شرکت دارای خدمات تحویل کالا درب به درب می باشد. به عبارتی، کالاها را درب فروشگاه فرستنده تحویل گرفته و به سراسر تهران ارسال می کند. هزینه حمل کالا با این روش برای تمام نقاط شهر ثابت است و بر اساس وزن مرسولات محاسبه می شود و به موقعیت مکانی مقصد بستگی ندارد. همچنین می توانید از خدمات متنوع زیر نیز بهره مند شوید:

  • تحویل و ارسال به سراسر شهر تهران در یک روز
  • رهگیری آنلاین سفارشات
  • قابلیت پرداخت در محل توسط گیرنده
  • قابلیت پرداخت توسط فرستنده همراه با فاکتور
  • تسویه روزانه با فروشندگان اینترنتی
  • توزیع مرسولات انبوه
  • صرفه جویی در هزینه ها

سایت پیشرو پست این امکان را فراهم ساخته تا فروشنده ها بتوانند با عضویت در این سایت و از طریق پنل کاربری خود همکاری خود را با پیشرو پست آغاز کنند. تمامی مراحل تحویل کالا از فرستنده تا تحویل به گیرنده توسط پیشرو پست انجام می شود و فرستنده نیازی به مراجعه به اداره پست نخواهد داشت. امکان رهگیری مرسولات نیز وجود دارد.

 

چرا از حمل و نقل درون شهری استفاده کنیم؟

 

4-ارسال سفارشات با پیک یا وانت

در صورتی که به دنبال ارزان ترین روش ارسال کالا درون شهری هستید اما دسترسی به دفاتر پستی ندارد می توانید از یک تاکسی یا پیک موتوری برای ارسال کالاهای درون شهری خود استفاده کنید.  برای ارسال کالاهای سنگین نیز می توانید از وانت بار یا سواری استفاده کنید. البته زمانی که تعداد محصولات شما زیاد باشد پیدا کردن به موقع تعدد زیادی تاکسی یا وانت برای ارسال سفارشات کار دشواری است. قرارداد بستن با یک شرکت خصوصی حمل و نقل درون شهری برای ارائه خدمات پیک موتوری، تاکسی، وانت و … باعث می شود تا نه تنها سفارشات را سریع تر به دست مشتری برسانید بلکه جزو ارزانترین راه ارسال سفارشات مشتری است.

استفاده از خدمات یک شرکت حمل و نقل معتبر گزینه ای سریع، ساده و مطمئن برای ارسال کالاها و افزایش رضایت مشتری است. نحوه کار کردن این شرکت ها با فروشگاه های اینترنتی بدین صورت است که با عقد قراردادی کلیه خدمات حمل سفارشات فروشگاه را بر عهده می گیرند و تسویه حساب کالاهایی که به صورت درب به درب پرداخت می شود طبق قرارداد به صورت روزانه یا دوره ای برای فروشگاه ها انجام می دهند.

 

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم ارزان ترین روش ارسال کالا درون شهری را به شما معرفی کنیم. به خاطر داشته باشید اینکه محصولتان بسیار چقدر باکیفیت و فوق العاده است اهمیت زیادی دارد اما باید هزینه ارسال کالا را هم در نظر بگیرید. هزینه ارسال کالا نباید آنقدر زیاد باشد که مشتری از خرید منصرف شود. به همین دلیل لازم است معتبرترین و ارزان ترین روش ارسال کالا را انتخاب کنید. البته همیشه ارزان ترین روش ارسال کالا بهترین روش نیست. علاوه بر اینکه روش انتخابی باید ارزان باشد باید از کیفیت تحویل بالایی برخوردار بوده و بتواند در سریع ترین زمان سفارشات مشتریان را به دستشان برساند. بنابراین، در کنار ارزان بودن، سایر خدمات شرکت حمل و نقل مورد نظر را هم در نظر بگیرید. خدماتی مانند بسته بندی، بیمه، پست درب به درب، پشتیبانی و روش پیگیری مرسولات و …

 

 

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با...

23-02-26
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29