بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با…

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با رشد تکنولوژی شاهد پیشرفت‌های بسیاری در سیستم پستی نیز هستیم. افزایش سرعت در تحویل مرسولات، ارائه بیمه‌نامه و ضمانت جهت سلامت کالا، امکان رهگیری بسته‌های پستی و گستردگی هرچه بیشتر خدمات در این عرصه به مشتریان را می‌توان از جمله این پیشرفت‌ها نام برد.‌ در این مقاله قصد داریم انواع روش‌های پستی که در این اداره صورت می‌گیرد را معرفی و مورد شرح و بررسی بیشتر قرار دهیم.

پست پیشتاز از مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

پست پیشتاز بدون شک از سریع‌ترین راه‌های پستی جهت ارسال نامه و کالاها به شمار می‌آید. بر همین اساس شما می‌توانید کلیه بسته‌های پستی خود را در مدت زمانی بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت به مقصد مورد نظر خود ارسال نمایید. همچنین با استفاده از کد رهگیری که معمولاً ۱۰ و یا ۲۰ رقمی بوده و توسط شرکت پست به مرسولات و نامه‌های شما اختصاص می‌یابد، می‌توانید به رهگیری مرسولات پرداخته و از اینکه مرسوله شما در کدام مرحله قرار دارد مطلع شوید.

بهره‌گیری از سیستم پست سفارشی

پست سفارشی از دیگر خدمات اداره پست تهران بوده که جهت ارسال نامه‌ها و بسته‌های کوچک پستی از جمله کارت پستال، مدارک و یا لوازمی که از حجم کوچکی برخوردار هستند بسیار مناسب است. زمانی که بسته خود را به اداره پست تحویل می‌نمایید، قبضی حاوی کد رهگیری مرسوله به شما داده می‌شود تا از طریق آن وضعیت بسته پستی خود را چک نمایید.

پست مستقیم

امروزه بسیاری از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالا جهت ارتباط بیشتر و مناسب‌تر با مشتریان و مصرف‌کنندگان از خدمات پست مستقیم استفاده می‌نمایند. در این سیستم پستی بانک اطلاعاتی وجود دارد که به وسیله آن تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و عمومی خواهند توانست مرسولات خود را بدون آدرس و یا همراه با آدرس ارسال نمایند. این خدمت پستی نوعی تبلیغات یا بازاریابی به شمار می‌آید که تمامی خدمات مانند پاکت‌گذاری، بسته‌بندی و غیره توسط آن انجام می‌شود. مراحل این سیستم‌ پستی از انتخاب مشتریان هدف گرفته تا انتخاب آدرس، نحوه طراحی و ارسال به مقصد را شامل می‌گردد.

پست رستانت برای مقصدهای نامشخص

خدمات پست رستانت برای افرادی که دارای آدرس معین نبوده، بسیار مناسب است. با توجه به این خدمت پستی می‌توانید از ارسال‌کننده بخواهید مرسوله را به آدرس نزدیک‌ترین دفتر پستی در محدوده موردنظرتان پست نماید.  سپس می‌توانید به دفتر پستی مراجعه کرده و با نشان دادن کارت شناسایی مرسوله را دریافت نمایید. اطلاعاتی مانند آدرس دفتر پستی و همچنین مشخصات گیرنده باید به طور دقیق در این‌گونه مرسولات درج گردد.

خدمات پستی جهت خریدهای اینترنتی

در حال حاضر با توجه به رشد روزافزون خریدهای اینترنتی شاهد این هستیم که اداره پست تهران برای خریدهای اینترنتی نیز خدمات پستی مناسبی در نظر گرفته است. طبق این روش فروشنده مرسوله را بعد از ثبت اطلاعاتی مانند نام و نام‌خانوادگی، آدرس و تلفن گیرنده به اداره پست تحویل خواهد داد. مامور پست نیز بعد از مشاهده کارت شناسایی و دریافت هزینه ارسال از شخص گیرنده نسبت به تحویل بسته پستی اقدام می‌نماید.

ارائه خدمات پستی با فروش تمبر

تمبر از قدیمی‌ترین روش‌های پرداخت هزینه جهت ارسال انواع بسته‌ها و مرسولات به شمار می‌آید که طبق مسافت میزان استفاده از آن متفاوت خواهد بود. البته به جز تمبر جاری، تمبرهای یادگاری و تمبرهای سفارشی نیز ارائه می‌شود که افراد علاقه‌مند می‌توانند نسبت به سفارش آن‌ها از سایت اداره پست اقدام کنند.

امکان پیگیری بسته‌های پستی

بهترین و مهم‌ترین خدمتی که اداره پست به مشتریان خود ارائه می‌دهد اختصاص کد پیگیری جهت کلیه مرسولات پستی است. بر اساس این کد شما می‌توانید به اطلاعاتی در خصوص مرسولات، این‌که در چه زمانی و چه شعبه‌ای پست شده است دست یابید. همچنین مشاهده اطلاعات فرستنده، هزینه پرداخت شده و وزن مرسوله نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

جمع‌بندی اداره پست تهران

اداره پست تهران یکی از بهترین اداره‌های پستی در زمینه ارائه انواع خدمات پستی در سطح استان و کشور محسوب می‌شود. این مرکز پستی علاوه بر ارسال سریع و مطمئن انواع مرسولات، خدمات متنوع پستی به شرح ذیل را نیز ارایه می‌دهد.

  • پست پیشتاز
  • پست سفارشی
  • پست مستقیم
  • پست رستانت
  • خدمات پستی جهت خریدهای اینترنتی
  • فروش تمبر
  • ارائه کد پیگیری جهت کلیه مرسولات

 

 

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29
بهترین خدمات پیک ارزان در تهران

بهترین خدمات پیک ارزان در تهران

امروزه بسیاری از افراد، صاحبان کسب‌وکارهای مختلف و همچنین فروشگاه‌های کوچک و بزرگ به دنبال استفاده از خدمات پیک ارزان...

22-12-21