بهترین روش پست درون شهری برای فروشگاه آنلاین چیست ؟

انتخاب بهترین روش پست درون شهری یکی از موضوعاتی است که ذهن بسیاری از صاحبان فروشگاه های آنلاین را به…

بهترین روش پست درون شهری برای فروشگاه آنلاین چیست ؟

انتخاب بهترین روش پست درون شهری یکی از موضوعاتی است که ذهن بسیاری از صاحبان فروشگاه های آنلاین را به خود مشغول ساخته است.. نارضایتی مردم از نحوه تحویل مرسولات و تجربه پستی بد از جمله عواملی است که باعث می شود مردم دیگر تمایلی به خرید از فروشگاهتان نداشته باشند. به همین دلیل اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید انتخاب بهترین روش پست درون شهری مهمترین کاریست که باید انجام دهید. فاکتورهای مختلفی برای انتخاب یک سرویس بعنوان بهترین سرویس پست درون شهری وجود دارد که در این مقاله قصد داریم آنها را با هم بررسی کنیم.

 

نوع رهگیری مرسولات

همانطور که میدانید امروزه خرید از فروشگاه آنلاین طرفداران بسیار زیادی دارد. مردم ترجیح می دهند به جای خرید حضوری به فروشگاه سر بزنند اجناس خود را اینترنتی سفارش دهند و درب منزل آن را تحویل بگیرند. اما گاهی پیش می آید که زمان انتظار برای دریافت مرسوله طولانی می شود. در این زمان قطعا همه ما نگران می شویم و دوست داریم از وضعیت مرسوله خود با خبر شویم. زمان رسیدن سفارش برای مشتریان اهمیت زیادی دارد و اعتبار یک فروشگاه در گرو تحویل به موقع و سریع مرسولات می باشد.

فروشگاه های آنلاین از روش های مختلفی برای مطلع ساختن مشتریان خود از وضعیت سفارشاتشان استفاده می کنند مثل ارسال پیامک به شماره مشتری، استفاده از اپلیکیشن مخصوص، رهگیری مرسولات از طریق کد رهگیری آنلاین، شماره بارکد، شناسه سررسید، کد USSD و …

سعی کنید روش پست درون شهری را انتخاب کنید که دارای چندین روش رهگیری سفارش آنلاین است.در این صورت با دانستن یکی از روش های رهگیری می توان از آخرین وضعیت بسته خود مطلع شد.  کافیست به قسمت رهگیری سفارش در سایت یا اپلیکیشن شرکت پستی مورد نظر مراجعه نموده و  کد رهگیری پیامک شده، شماره بارکد، کد قرارداد و … را در قسمت مربوطه وارد کنید.

در مدیریت یک فروشگاه آنلاین مشتری مداری حرف اول را می زند. وقتی بتوانید محصولات را در موعد مقرر و به بهترین شکل تحویل دهید به عنوان برندی شناخته می شوید که برای مشتریان خود ارزش قائل بوده و به خواسته های آنها احترام می گذارد.

 

پیگیری سفارش

 

پنل مدیریت حرفه ای

جهت استفاده از خدمات پستی برای فروشگاه یا پیج اینستاگرام خود لازم است تا فروشگاه خود را به سرویس تحت وب شرکت پست مورد نظر وصل کنید.  داشتن یک پنل مدیریت و رابط کاربری حرفه ای و ریسپانسیو اهمیت زیادی دارد. منظور از داشتن یک پنل مدیریت با رابط کاربری حرفه ای این است که در کوتاه ترین زمان تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهد و امکانات کامل و متنوعی داشته باشد، کار کردن با آن ساده باشد. همچنین گزارشات کاملی به شما ارائه داده و به شما کمک کند تا کسب و کارتان را توسعه دهید و در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید.

ثبت نام

پست تهران - لجستیک

هزینه پستی

همه ما می دانیم برای محاسبه هزینه های پستی فاکتورهای مختلفی مثل وزن محصول، نوع پست و موقعیت مکانی مشتری در نظر گرفته می شود که باعث می شود هزینه های پستی مشتریان متغیر باشد. به همین دلیل فروشگاه های انلاین و پیج های اینستاگرامی با چالش های مختلفی روبرو هستند تا بتوانند هزینه های پستی ارسال سفارشات مشتریان را بپردازند.

گرچه رساندن سریع و به موقع سفارشات مشتری اهمیت زیادی دارد اما در عین حال باید برای بهتر ساختن مدیریت هزینه های خود از مقرون به صرفه ترین روش استفاده کنید تا متحمل هزینه های اضافی نشوید. شرکت ملی پست برای ارسال کالا از چندین روش استفاده می کند که هر کدام از آنها هزینه های متفاوتی دارند مثل سرویس پست عادی، سرویس پست پیشتاز، سرویس پست سفارشی، پست ویژه و …

تعرفه هزینه های پستی با توجه به وزن کالا ، مکان مشتری و سرویس انتخاب متفاوت خواهد بود. یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش پست درون شهری که برای فروشگاه آنلاین  خود  می توانید انتخاب کنید سرویس های پستی مثل پیشرو پست است که هزینه های آن در تمام نقاط شهر ثابت می باشد. استفاده از این نوع سرویس باعث می شود تا با کمترین هزینه پستی سفارش مشتری را ارسال کنید.

 

زمانبندی دقیق و نداشتن تاخیر

اصلی ترین چیزی که می تواند موجب نارضایتی مشتریانتان شود تاخیر در ارسال پست است. حتی گاهی مدت زمان تاخیر به قدری زیاد می شود که مشتریان گاها به دردسر می افتند. برای پیدا کردن بهترین روش پست درون شهری نظرات و تجربیات سایر کاربران در رابطه با شرکت پستی مورد نظر را بررسی کنید. گرچه در  هر نوع روش پستی گاهی ممکن است تاخیر رخ دهد اما همواره سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که مدت زمان تاخیر بسیار کمی دارد مشتریان از خدمات رسانی آنها کاملا راضی هستند و عموما سفارشات را در زمان معین به دست مشتریان می رساند.

 

نوع خدمات ارسالی

در هنگام انتخاب بهترین روش پست درون شهری باید به نوع خدمات ارسالی شرکت مورد نظر دقت کنید. به طور کلی خدمات ارسال کالا به 3 دسته تقسیم می شود که عبارتند از :

ارسال مستقیم کالا : این نوع شرکت ها کلیه خدمات پستی را خودشان به تنهایی انجام می دهند و هیچ واسطه ای ندارند مثل شرکت ملی پست.

شرکت های رابط : این نوع شرکت ها بصورت واسطه بین فروشگاه های آنلاین و شرکت پست عمل می کنند و کالا را از فروشگاه تحویل گرفته و به شرکت پست تحویل می دهند

پیک های فوری : این نوع شرکت ها پیک ها و شعب مختلفی دارند و سفارشات مشتری را به صورت درون شهری و در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهند

 

نوع خدمات پشتیبانی

علاوه بر سرعت تحویل کالا و مدت زمان تحویل، نوع خدمات پشتیبانی نیز یکی از مهمترین فاکتورهاییست که در زمان انتخاب روش پست درون شهری مورد نظرتان باید به آن دقت کنید. در صورتی که شرکت مورد نظر خدمات پشتیبانی مناسبی نداشته باشد در صورتی که قصوری از طرف شرکت در زمان حمل و نقل محصول رخ دهد یا بسته ها مفقود شود هیچ تضمینی از نظر پرداخت غرامت بسته ها وجود نخواهد داشت.

 

جمع بندی

یکی از مهمترین کارهایی که هر فروشگاه انلاینی باید ان را انجام دهد پیدا کردن روش پست درون شهری برای ارسال سفارشات مشتری است. در این بین، شرکت های پستی متعددی وجود دارند که دارای خدمات و تعرفه های مختلفی هستند و می توانند مرسولات را به دست مشتریان برسانند. در این مقاله سعی شد تمامی موارد لازمی که باید در انتخاب روش پست درون شهری برای فروشگاه آنلاین خود بدانید را بیان کنیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

 

 

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با...

23-02-26
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29