بهینه سازی مسیر و مزایای استفاده – پست تهران

با رشد کسب‌وکار، برنامه‌ریزی مسیر کم‌کم پیچیده‌تر از آن می‌شود که بتوانید به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهایی…

بهینه سازی مسیر و مزایای استفاده – پست تهران

با رشد کسب‌وکار، برنامه‌ریزی مسیر کم‌کم پیچیده‌تر از آن می‌شود که بتوانید به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل‌مپ آن را مدیریت کنید. تقریبا هیچ انسانی نمی‌تواند پیچیدگی‌هایی مانند پنجره‌های زمانی و ظرفیت بار را ذهنی محاسبه کند. در نهایت ناگهان به خود می‌آیید و می‌بینید که زمان بسیار زیادی را صرف مدیریت مسیرهای تحویل مرسوله کرده‌اید.


همچنین خواهید فهمید که ریسک افزایش هزینه‌های عملیاتی هم وجود دارد و اغلب خود را به شکل استفاده از تعداد زیادی وسایل نقلیه در ناوگان سازمان و مصرف سوخت، زمان و دستمزد بیشتر به دلیل استفاده از مسیرهای طولانی‌تر از مسیر بهینه نشان می‌دهد.

 

پست-تهران

 

مزایای استفاده از روش‌های بهینه سازی مسیر

البته که این روش از ابتدا وجود نداشته، اما در دهه اخیر به عنوان راه حل نهایی برای حل مشکلاتی که کارآیی سیستم را کم می‌کنند قدم به بازار گذاشته است. به نظر شما چه چیزهایی باعث می‌شوند روش نرم‌افزاری بهتر از روش‌های سنتی برنامه‌ریزی مسیر باشد؟ مزیت‌های این روش نسبت به روش‌های قدیمی چیست؟ ما آنچه به عنوان مزیت دریافتیم در 8 بند زیر آورده‌ایم؛ شما هم با خود فکر کنید و ببینید این کار چه مزیت‌های دیگری می‌تواند برایتان داشته باشد؟

 

۱- سودآوری بیشتر در تحویل کالا

بهینه سازی مسیر کمک می‌کند تا تعداد دفعات تحویل و دریافت بسته در روز به حداکثر برسد و به پرسنل تحویل‌دهنده اجازه می‌دهد تا تعداد بیشتری مرسوله را در زمان بسیار کمتری نسبت به قبل به مقصد برسانند. در نتیجه، بهره‌وری پرسنل تحویل افزایش می‌یابد و هر سفرِ تحویل را سودآورتر از قبل می‌کند.

۲. مشاهده‌پذیری دقیق و همیشگی

بهینه سازی مسیر باعث می‌شود جابه‌جایی همه منابع از جمله وسایل نقلیه و رانندگان در سراسر شبکه توزیع شرکت، در لحظه و به دقت قابل مشاهده باشد. این موضوع با کنترل بهتر در فرآیندهای لجستیک و عملیات، پتانسیل سودآوری را افزایش می‌دهد.

۳- ردیابی و پیگیری پیشرفته

بهینه سازی مسیر به شرکت‌ها کمک می‌کند تا روی عوامل هوشمندی مانند ردیابی GPS و سنجش ترافیک لحظه‌ای تمرکز و فعالیت‌های خود را به کمک آن‌ها هدایت کنند. افرادی که در پست‌های مدیریتی هستند با کمک این عوامل می‌توانند اهدافی برای سنجش عملکرد و تجزیه و تحلیل شاخص‌های عملکردی تعیین کنند و در نتیجه آن بهره‌وری را افزایش دهند.

۴- کاهش زمان تحویل

اگرچه اصل و اساس بهینه سازی مسیر درباره یافتن مسیرهایی با بیشترین کارآیی برای تحویل مرسوله‌ها است، این بهینه‌سازی به کاهش زمان گردش برای مشتریان هم کمک می‌کند. زمان گردش مدت‌زمانی است که طول می‌کشد تا یک کار به طور کامل انجام یا یک فرایند طی شود.

۵- کاهش هزینه‌ها

اصلی‌ترین هزینه ناوگان حمل مرسوله‌ها، هزینه سوخت است و هزینه نگه‌داری و تعمیرات وسایل نقلیه و هزینه مدت‌زمان بی‌کاری دستگاه در صورت خرابی در رده‌های بعدی قرار دارند. استفاده از روش‌های بهینه سازی مسیر و رسیدن به کمترین میزان رانندگی مورد نیاز، در وهله اول هزینه سوخت را کم می‌کند و با افزایش بازه استهلاک وسایل نقلیه بر کاهش هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری هم موثر است.

۶- فراهم آوردن شرایط حل مسئله فروشنده دوره‌گرد

مسئله فروشنده دوره‌گرد یکی از مسئله‌های علمی است که در گروه NP-hard دسته‌بندی می‌شود. مسئله‌های NP-hard مسئله‌هایی هستند که حداقل به اندازه سخت‌ترین مسئله‌های دنیا سخت هستند. پیش از این از مفهوم مسئله فروشنده دوره‌گرد و پیچیدگی آن صحبت کردیم؛ بهینه سازی مسیر و الگوریتم‌های علمی پشت آن، این مشکل پیچیده را با ابداع مسیرهای تحویل آسان برای شرکت‌ها ساده می‌کنند.


۷- کاهش ردپای کربن در محیط زیست

ردپای کربن میزان گازهای گلخانه‌ای (عمدتا کربن‌دی‌اکسید) است که توسط فعالیت‌های انسانی در جو منتشر می‌شود. بهینه سازی مسیر، فعالیت‌های انسانی مربوط به بخش توزیع و ارسال کالا را با ارائه یک مسیر کارآمد با حداقل بی‌کاری رانندگان و ناوگان در خیابان‌ها بهینه می‌کند، نه‌تنها در هزینه‌های سوخت صرفه‌جویی می‌کند، بلکه با کاهش مصرف سوخت ردپای کربن را هم کاهش می‌دهد.

۸- بهبود تجربه مشتری

در فضای کسب‌وکارهای لجستیک و ارسال کالا، رقابت بالاست و این راز از هیچ‌کس پنهان نیست. سطح بالای رقابت یعنی اگر یک کسب‌وکار نتواند انتظارات مشتریان خود را برآورده کند، مشتریان می‌توانند به راحتی به سراغ گزینه‌های دیگر بروند.


استفاده از روش‌های بهینه سازی مسیر کمک می‌کند تا مشتریان به شما وفادار بمانند و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که با اعلام زمان دقیق تحویل، تحویل کارآمد و به‌موقع و زمان‌ تحویل کوتاه‌تر برای محصولات مرجوعی، تجربه مشتری از خدمات خود را بهبود دهید.

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با...

23-02-26
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29