درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر…

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر در تهران زندگی می‌کنید، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان بسته مورد نظر خود را از مبدا به مقصد ارسال کرد، ارسال مرسوله از طریق شرکت پست تهران است. البته که شهر‌ها وشهرستان‌های دیگر نیز امکان ارسال مرسولات خود با استفاده از پست را دارند. اداره پست در هر کشوری وظیفه حمل بار و مرسولات پستی از مبدا به مقصد را طبق قوانین آن کشور بر عهده دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با اداره پست تهران بیشتر آشنا کنیم.

اداره پست تهران

در گذشته برای ارسال نامه و بسته‌های مختلف از مکانی به مکان دیگر از روش‌هایی همچون استفاده از چاپار، کبوتر نامه‌رسان و… استفاده می‌شد. اما با پیشرفت علم و با روی کار آمدن تکنولوژی و روش‌های نوین، شیوه ارسال و دریافت بسته نیز دچار دگرگونی‌های عظیمی شد. امروزه برای ارسال مرسولات خود از مکانی به مکان دیگر می‌توانید از شرکت پست کمک بگیرید. این شرکت زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و مرسولات پستی شما را از مبدا به مقصد مورد نظرتان می‌برد.

قدمت پیدایش پست در ایران به دوران ایران باستان برمی‌گردد و به عبارتی می‌توان گفت با گذشت سال‌های طولانی فقط شیوه و روش آن دچار دگرگونی‌هایی شده است. در حال حاضر در هر شهر و منطقه‌ای یک مرکز پستی برای دریافت مرسولات شما وجود دارد. به عنوان مثال در تهران در هر منطقه یک مرکز پستی وجود دارد که ساکنان آن منطقه به راحتی می‌توانند به آنجا مراجعه و مرسوله خود را به مقصد ارسال کنند. افرادی که فروشگاه اینترنتی دارند معمولا با خدمات پستی سر و کار زیادی دارند و در صورتی که مشتریان روش پست را برای دریافت بسته خود انتخاب کنند، فروشندگان نیز مرسوله را نزدیک‌ترین منطقه پستی تحویل می‌دهند تا آن‌ها بسته را به دست مشتری برسانند.

موزه ارتباطات یا موزه پست و تلگراف که در خیابان امام خمینی تهران قرار دارد، در گذشته با نام اداره پست تهران شناخته می‌شد. این مکان در سال 1307 و دوران پهلوی تاسیس شد و کار اصلی آن دریافت مرسولات مردم و ارسال آن‌ها به مکان درخواستی آن‌ها بود.

نحوه ارسال مرسولات از طریق پست

اگر قصد دارید بسته‌ای را به مقصد مورد نظر خود ارسال کنید کافی است به نزدیک‌ترین منطقه پستی به محل سکونت خود مراجعه کنید. در آنجا اطلاعاتی مبنی بر مبدا و مقصد بسته مورد نظر شما پرسیده خواهد شد که از مهم‌ترین این اطلاعات کدپستی است. برای ارسال و دریافت بسته از طریق پست در هر شهری نیاز به کدپستی دارید؛ به عنوان مثال تهرانی‌ها دارای کدپستی تهران هستند و اداره پست با دریافت کدپستی آن‌ها به راحتی می‌تواند آدرس محل سکونت آن‌ها را بیابد.

پس از دریافت اطلاعات مربوطه درباره مبدا و مقصد مرسوله، بسته شما بسته بندی و آماده ارسال می‌شود و با توجه به مسافت مبدا از مقصد و سفارشی یا پیشتاز بودن پستی که انتخاب کردید بسته ظرف چند روز کاری به مقصد می‌رسد. لازم به ذکر است که ساعات کاری پست تهران در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 14:30 و در روز‌های پنج شنبه از ساعت 8 تا 13:30 است.

پیگیری مرسولات پستی

یکی از امکانات جذاب و پر‌کاربردی که پست برای مرسولاتی که توسط این شرکت ارسال می‌شود قرار داده، امکان پیگیری مرسوله از طریق سایت www.tracking.post.ir است. زمانی که مرسوله خود را با استفاده از امکانات شرکت پست ارسال می‌کنید، کدی با عنوان کد رهگیری به شما داده می‌شود. اداره پست تهران پیگیری مرسوله شما را با استفاده از این کد انجام می‌دهد؛ برای این کار کافی است وارد سایت پیگیری مرسولات پستی شوید و کد رهگیری را وارد کنید. پس از انجام این کار در صورت درست بودن کد رهگیری تمامی اطلاعات مربوط به بسته شما و اینکه در حال حاضر در وضعیتی قرار دارد برای شما نمایش داده می‌شود. معمولا فروشگاه‌های اینترنتی این کد را به مشتریان خود جهت پیگیری مرسوله توسط خودشان ارسال می‌کنند.

سخن پایانی

شرکت پست همواره سعی دارد تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد و مرسولات آن‌ها را سالم به مقصد برساند. اگر بسته‌ای دارید که می‌خواهید آن را به مقصد خاصی ارسال کنید می‌توانید با خیال آسوده از خدمات این شرکت بهره ببرید.

 

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با...

23-02-26
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
بهترین خدمات پیک ارزان در تهران

بهترین خدمات پیک ارزان در تهران

امروزه بسیاری از افراد، صاحبان کسب‌وکارهای مختلف و همچنین فروشگاه‌های کوچک و بزرگ به دنبال استفاده از خدمات پیک ارزان...

22-12-21