روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال…

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال کنندگان است. اما چگونه یک محموله را از طریق پست با قیمت ارزان ارسال نماییم؟ برای پاسخ به این سوالات کافیست فقط ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

شرکت پست ایران گسترده‌ترین راه ارتباطی میان مردم ایران با همدیگر و سایر نقاط جهان است. همه افراد در سراسر دنیا از پست به منظور ارتباطات خود بهره‌گیری می‌کنند و جالب است بدانید که هر یک از پستچی‌ها به تنهایی مانع از انجام سه هزار سفر گوناگون مردم می‌شوند. این سفرها علاوه بر اینکه هزینه‌های متعددی به دنبال خواهد داشت، منجر به اتلاف وقت، ایجاد استرس، مشکلات حمل و نقل، هدر شدن سوخت، ایجاد آلودگی هوا و انواع خسارات مالی و جانی می‌گردد. در ادامه روش‌های پست ارزان قیمت را بیان خواهیم کرد:

۱. اداره پست

از جمله راه‌های مطمئن ارسال بسته‌های پستی با ارزانترین پست داخلی بهره‌گیری از خدمات شرکت پست است. در این روش نرخ هزینه‌های پستی از تعرفه مشخص سالانه برخوردار بوده و می‌توان گفت مدام در حال تغییر نیست. از این رو هزینه ارسال بسته پستی از طریق اداره پست دارای استانداردی بوده که برای هر مرسوله و با در نظر داشتن مسافت آن تعیین می‌گردد.

هزینه ارسال بسته‌های پستی از طریق اداره پست بسیار به صرفه است. کلیه آنلاین شاپ‌ها این امکان را دارند که به راحتی از آن استفاده نموده و بسته‌های خود را به هر نقطه از ایران که بخواهند، ارسال نمایند. در این شیوه ارسال سفارش کالا با پست ارزان قیمت با استفاده از بسته‌های مخصوص پستی صورت گرفته که روی آنها تمبری چسبانده می‌شود و مرسوله توسط خودروهای پستی به سراسر کشور ارسال می‌گردند. در واقع این تمبرها بیانگر پرداخته شدن هزینه حمل کالا هستند.

۲. پست ارزان قیمت ویژه

در این روش ارسال کالا که از سرعت بالایی هم برخوردار است، فرستنده می‌تواند حداکثر ظرف ده روز بعد از ارسال بسته و محصولات را از طریق پست ارزان قیمت به دست گیرنده برساند. از جمله مزیت‌های این روش آن است که در صورت تاخیر در تحویل کالا، شرکت پست نه تنها هزینه حمل کالا را دریافت نمی‌کند، بلکه دو برابر هزینه ارسال بسته با پست را هم تحت عنوان هزینه تاخیر به مشتری پرداخت خواهد کرد. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد آن است که در این شیوه ارسال می‌توان مرسولات را هم بیمه کرد. شاید این شیوه ارسال کمترین هزینه پستی را نداشته باشد، ولی همانگونه که بیان شد، مزایایی بسیاری دارد.

۳. پست پیشتاز

یکی دیگر از شیوه‌های سریع جهت ارسال بسته‌های اینترنتی و پست ارزان بین شهری بهره‌گیری از پست پیشتاز است. در این شیوه توزیع در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و مرسولات حداکثر به مدت 24 تا 72 ساعت به دست گیرنده خواهد رسید.

هزینه ارسال کالا با پست پیشتاز بسته به عوامل مختلفی است. نخستین مورد مسیر بوده که شهرهای مبدا و مقصد در یک استان قرار دارند و یا در استان‌های همجوار هستند یا استان‌های غیر همجوار. مورد دوم وزن مرسوله است. مورد بعدی که بر هزینه ارسال کالا با پست پیشتاز تاثیر دارد، بیمه است و عمدتا برای بسته‌های که حاوی اشیای قیمتی هستند در نظر گرفته می‌شود.

۴. پست سفارشی

شاید این سرویس ارزانترین پست داخلی و یا پست ارزان قیمت نباشد، ولی به طور معمول هنگامی که مشتری یک فروشگاه آنلاین و یا مشتری پست عجله داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته مهمی که در خصوص این شیوه ارسال وجود دارد آن است که مامور پست موقع تحویل مرسوله قبض رسید را به گیرنده تحویل داده و بایستی از وی امضا دریافت کند. در این شیوه غالبا مرسوله پس از یک روز کاری تحویل گیرنده داده خواهد شد. همچنین ارسال بسته‌ها توسط انواع سرویس‌های خدمات همچون پیک موتوری و… صورت می‌گیرد.

۵. حمل ‌و نقل هوایی| پست ارزان قیمت

چنانچه از طریق هیچ یک از روش‌های اشاره شده و پست ارزان قیمت امکان ارسال بسته وجود نداشت و یا  زمان اخذ مرسوله برای مشتری بسیار حائز اهمیت باشد، می‌توان شیوه حمل و نقل هوایی را مورد استفاده قرار داد. قیمت و هزینه حمل کالا در این روش بسته به وزن بسته ارسالی تعیین خواهد شد. لازم به ذکر است که در این شیوه مشتریان جهت اخذ بسته ارسالی خود بایستی حتما در فرودگاه حضور یافته و بسته مورد نظر را دریافت کنند.

 

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با...

23-02-26
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29
بهترین خدمات پیک ارزان در تهران

بهترین خدمات پیک ارزان در تهران

امروزه بسیاری از افراد، صاحبان کسب‌وکارهای مختلف و همچنین فروشگاه‌های کوچک و بزرگ به دنبال استفاده از خدمات پیک ارزان...

22-12-21