پست درون شهری چقدر طول میکشه ؟

با توسعه فناوری اطلاعات و افزایش خرید اینترنتی، نیاز به تحویل کالا با پست درون شهری نیز روز به روز…

پست درون شهری چقدر طول میکشه ؟

با توسعه فناوری اطلاعات و افزایش خرید اینترنتی، نیاز به تحویل کالا با پست درون شهری نیز روز به روز بیشتر می شود. با شیوع ویروس کرونا نیز این روند بیش از پیش سرعت گرفته و این روزها اکثر مردم بجای مراجعه حضوری به ارسال یا تحویل گرفتن کالاهای خود با پست روی آورده اند.

بعلاوه،  استفاده از خدمات پست داخل  شهری یک روش خیلی ساده برای کاهش ترافیک و کاهش آلودگی داره. با استفاده از خدمات پستی در کلان شهرهایی مثل تهران می توان سهم بزرگی در کوچک کردن حفره لایه ازن داشت! اما سوال اینجاست که استفاده از این نوع پست چه مزیت هایی داره و اصلا پست درون شهری چند روزه میرسه؟

 

 پست درون شهری چیست ؟

به پست هایی که در محدوده داخلی یک شهر توزیع می شود، پست درون شهری گفته می شود. پست درون شهری روستاهای اطراف و حومه شهر مورد نظر را شامل نمی شوند بلکه تنها در محدوده داخل شهر مورد نظر انجام می شود. به عبارتی، مبدا و مقصد خدمات انتقال مرسولات در یک شهر است. در پیشرو پست خدمات دریافت و ارسال مرسولات درون شهری هر دو در یک روز  انجام می شود.

 

بهترین روش ارسال محصولات فروشگاه

از روش های مختلفی می توان برای ارسال محصولات فروشگاه به مشتری استفاده کرد. اما چیزی که بیش از همه اهمیت دارد هزینه پستی و زمان تحویل محصول است. در صورتی که هزینه پستی فروشگاه زیاد باشد یا مدت زمان زیادی طول بکشد تا محصول به دست مشتری برسد مطمئنا فروشگاه مشتریان زیادی را از دست می دهد. در این زمینه فروشگاه های تازه تاسیسی که هنوز کاملا شناخته شده نیست بیشترین لطمه را می بینند.

فرض کنید یک کالا در دو فروشگاه با یک قیمت بفروش و با هزینه پست درون شهری متفاوت به فروش می رسد. قاعدتا فروشگاهی که معروف تر باشد شناس بیشتری برای انتخاب شدن دارد مگر اینکه هزینه پستی فروشگاه تازه تاسیس کمتر باشد. حتی اگر میزان شهرت دو فروشگاه نیز یکسان باشد فروشگاهی که هزینه ارسال کمتری دارد شانس انتخاب بیشتری خواهد داشت. بنابراین انتخاب یک روش پستی می تواند تاثیر زیادی روی تصمیم خرید مشتری داشته باشد.

 

یک قیمت در همه جا

یکی از خدمات متنوع پیشرو پست، پست درون شهری سریع با قیمت یکسان برای تمام نقاط شهر است. به عبارتی برای ارسال کالا به تمام مشتریان خود در هر نقطه از شهر یک هزینه یکسان پرداخت خواهید کرد. این هزینه از روی وزن کالای مورد نظر محاسبه می شود و مسافت حمل کالا تاثیری بر روی قیمت هزینه ارسال ندارد.

بعلاوه تمامی کالاها از مبدا فروشگاه گردآوری شده و در همان روز به دست مشتری می رسند. بنابراین چه از نظر هزینه ارسال و چه از نظر زمان ارسال قطعا برای هر فروشگاهی مناسب خواهد بود و می توان گفت یکی از بهترین روش های ارسال کالا برای فروشگاه های آنلاین است. فرقی نمی کند فروشگاه شما در کدام نقطه شهر تهران قرار داشته باشد یا مکان مشتری کدام نقطه شهر است. این سرویس باعث می شود خدمات ارسالی بهتری برای مشتریان خود فراهم سازید.

 

ارسال بسته با پست درون شهری چقدر زمان می برد ؟

اینکه تحویل بسته چقدر طول میکشه به این بستگی داره که از چه روش پستی برای ارسال بسته های خود استفاده کردید. شرکت پست روش های ارسال پست مختلفی داره مثل پست عادی، پست پیشتاز، پست سفارشی و … زمان ارسال و تحویل کالا برای هر کدام متفاوت است. اگر با انوان روش های ارسال کالا آشنایی ندارید و نمی دانید این روش ها چه تفاوتی با هم دارند پیشنهاد می شود ابتدا مقاله ما با عنوان « مقایسه انواع روش های ارسال کالا» را مطالعه کنید.

طبق مستندات موجود، ارسال کالا با پست پیشتاز بین 24 تا 72 ساعت طول می کشد. در صورتی که قصد دارید از پست پیشتاز درون شهری استفاده کنید باید کالای مورد نظرتان را تا قبل از ساعت 11 به پست تحویل دهید در غیر اینصورت زمان تحویل آن به  روز بعد موکول می شود. همچنین هزینه پست پیشتاز برای نقاط مختلف شهر متفاوت است.

سرویس پست سفارشی درون شهری نیز بین 12 تا 24 ساعت طول می کشد. برای استفاده از این سرویس باید به دفاتر پستی یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. یکی دیگر از سرویس های پستی درون شهری، پیشرو پست است که دارای خدمات پست درب به درب می باشد.

 

 

پیشرو پست چند روزه میرسه

در پیشرو پست تمامی سفارشات مشتریان از محل فروشگاه ها، شرکت ها و … جمع آوری شده و در همان روز و در کمتر از 24 ساعت به دست مشتریان می رسد.

 

شعب و ساعت کاری پیشرو پست

در حال حاضر پیشرو پست دارای سه شعبه در  افسریه، میدان حر و میدان فلسطین برای تحویل پست درون شهری است. همچنین با مراجعه به قسمت ثبت نام در سایت پیشروپست نیز می توانید درخواست خود را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل شود.

دفتر پیشرو پست از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 18 شب و پنج شنبه ها از 8 صبح تا 16 باز است. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد پست داخل شهری تهران از ساعت 18 تا 24 نیز می توانید به صورت چت آنلاین با واحد پشتیبانی گفتگو کنید. در ساعات کاری نیز می توانید علاوه بر مراجعه حضوری با واحد پشتیبانی نیز تماس حاصل فرمایید.

 

جمع بندی و سخن پایانی

امیدواریم این مقاله برای اینکه بدانید هر پست درون شهری چقدر طول میکشه برایتان مفید واقع شده باشد. البته ما به طور دقیق نمی دانیم که در شهرهای مختلف هر پست درون شهری دقیقا چه ساعتی تحویل داده می شه. حتی نمی توان به طور دقیق گفت پست درون شهری تهران برای هر محله راس چه ساعتی تحویل داده میشود چونکه به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل ترافیک، وضعیت آب و هوا، ساعت تحویل گیری بسته از فرستنده  و … بنابراین نمی توان به این سوال پاسخ قطعی داد. اما به طور کلی بسته به نوع روش ارسال کالا بین 12 تا 48 ساعت متغیر است.

اما در صورتی که برای ارسال بسته های پستی خود از قبل برنامه ریزی کنید و بدانید می خواهید از چه نوع روش ارسال کالایی استفاده کنید یا همیشه در یک ساعت مشخص بسته هایتان را به پست تحویل دهید و مقصد نیز یکی باشد تا حدودی می توانید متوجه شوید که بسته حدودا چه ساعتی به مقصد می رسد.

پیشرو پست می تواند به شما کمک کند تا بسته هایتان را سریع تر و با هزینه کمتری به دست مشتریانتان برسانید.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با...

23-02-26
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29