چگونه با کمترین هزینه پستی سفارش مشتری را ارسال کنیم؟

هر کسب و کار اینترنتی یا فیزیکی ممکن است برای ارسال سفارش های مشتریان خود، هزینه ای بعنوان حمل کالا…

چگونه با کمترین هزینه پستی سفارش مشتری را ارسال کنیم؟

هر کسب و کار اینترنتی یا فیزیکی ممکن است برای ارسال سفارش های مشتریان خود، هزینه ای بعنوان حمل کالا از انبار تا مقصد را متحمل شود. در کنار شرکت پست، شرکت های پستی و ارسال کالای دیگری هم وجود دارند، که میتوانیم کالای خود را برای رساندن به دست مشتری، به آنها بسپاریم. در کنار شرکت‌های پستی، تعدادی پیک ارزان در تهران وجود دارند که میتوان از آنها استفاده کرد. اما امروز در این مطلب قصد داریم شما را با روشهای ارسال سفارشات، با کمترین هزینه پستی آشنا کنیم تا شما بعنوان یک فروشنده بتوانید محصولات خود را با کمترین هزینه ممکن برای مشتریان خود ارسال کنید، با ما همراه باشید.

 

کم هزینه ترین روش ارسال کالا

یکی از مهمترین فاکتورهای فروشگاه ها، این است که بتواند با مناسبترین هزینه ممکن، کالای خود را برای مشتری ارسال کند. دانستن اینکه ارزان ترین روش ممکن کدام است می تواند به کاهش هزینه ها و افزایش سود یک فروشگاه کمک کند. زیرا همواره کاهش هزینه ها برای فروشگاه هایی که ارسال کالا دارند، بسیار مهم است.

 

کاهش هزینه پستی کالا با در نظر گرفتن وزن مرسوله

در تعیین هزینه پستی ارسال کالا، وزن فاکتور بسیار مهمی به حساب می آید. نکته قابل توجه این است که هزینه های ارسال کالا به وسیله پست، در وزن های مشخصی تغییر می نماید. مثلاً تعرفه پست، در بازه های وزنی زیر تعریف شده است:

اگر وزن مرسوله شما از ۱ گرم تا ۵۰۰ گرم باشد شما برای پست کردن آن یک مبلغ ثابت پرداخت خواهید کرد. یعنی فرقی نمیکند مرسوله شما ۱ گرم باشد یا ۵۰۰ گرم، تعرفه‌ای که برای ارسال آن باید پرداخت کنید یکسان است و هزینه پستی ثابتی برای آن در نظر گرفته شده است.

چنانچه وزن مرسوله شما از ۵۰۱ گرم تا ۱۰۰۰ گرم باشد، هزینه ثابتی برای آن از شما دریافت خواهد شد. بنابراین شما با در نظر گرفتن فاکتور مهم وزن مرسوله، می توانید هزینه ارسال کالا را کنترل کنید. برای مثال اگر وزن مرسوله شما ۵۰۱ گرم است، با کاهش حتی ۱ گرم از وزن آن، می توانید هزینه پستی را کاهش دهید.

هرگاه وزن مرسوله شما از ۱۰۰۱ گرم تا ۲۰۰۰ گرم باشد هزینه پستی آن به یک اندازه میباشد. نکته مهم دیگر اینکه شما باید چند گرم برای بسته بندی نیز در نظر بگیرید، زیرا بعد از بسته بندی مرسوله، چند گرمی به وزن آن اضافه می شود و ممکن است هزینه پستی کالا برای شما گرانتر شود. مثلا اگر شما فروشگاه مواد غذایی یا عطاری دارید می توانید وزن خالص محصول خود را در بسته بندی ۹۰۰ گرمی عرضه کنید، تا پس از بسته بندی وزن آن نهایتاً به ۹۵۰ گرم برسد و شما یا مشتری مجبور نشوید هزینه پستی ۱۰۰۱ گرم تا ۲۰۰۰ گرم را پرداخت کنید.

 

روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی

میتوان گفت پر طرفدار ترین شرکت برای ارسال کالا، شرکت پست است. بنابراین ابتدا به بررسی روش های ارسال کالا در شرکت پست می پردازیم.

 

سرویس های پستی شرکت پست برای ارسال کالا

شرکت پست به عنوان بزرگترین شرکت پستی در ایران سرویس های مختلفی برای ارسال کالا دارد:

 

– پست پیشتاز

در روش پست پیشتاز، مرسوله شما در عرض ۲۴ الی ۷۲ ساعت به دست مشتری میرسد. حداکثر وزن مرسوله پستی در این سرویس ۲۵ کیلوگرم است. از لحاظ قیمت، هزینه پستی این سرویس کمی گران است، زیرا کالاها با ارسال هوایی به شهرهای مقصد ارسال می شود.

 

– پست سفارشی

در سرویس پست سفارشی شرکت پست، کالاها بین ۵ تا ۷ روز به دست گیرنده میرسد. هزینه پستی آن مقرون به صرفه است و حداکثر وزن ممکن برای ارسال کالا در این سرویس ۴۰ کیلوگرم می باشد.

 

– پست بین الملل

برای ارسال کالا به خارج از کشور باید از این سرویس استفاده کنید که ۲ نوع خدمات دارد، یکی شامل ارسال نامه کاغذ و بسته های کوچک است و دیگری مخصوص ارسال امانت است.

 

– پست ویژه

اگر هزینه پستی برای شما زیاد اهمیت ندارد و می توانید هزینه بالاتری پرداخت کنید و در عوض می خواهید کالای شما سریعتر به دست مشتری برسد، می توانید از سرویس پست ویژه شرکت پست استفاده کنید. در این سرویس کالای شما ۲۴ ساعته به دست مشتری میرسد.

 

پیک ارزان در تهران ، پیشرو پست
پیک ارزان در تهران ، پیشرو پست

 

 

استفاده از پیک ارزان در تهران

 

یک ارزان در تهران پیشرو پست

اگر به دنبال یک پیک ارزان در تهران هستید تا کالای خود را بدست مشتریان برسانید،  یک روش دیگر برای ارسال کالا با هزینه کم، پیشرو پست  می باشد. پیشروپست یک پیک ارزان در تهران میباشد و خدمات خوبی را برای ارسال کالا فراهم نموده است.

یک سرویس مناسب و کم هزینه برای ارسال کالا می باشد. شما میتوانید با استفاده از پیشروپست بعنوان یک پیک ارزان در تهران ، کالای خود را برای مشتری در سطح شهر تهران ارسال کنید.

یکی از پرطرفدار ترین شرکت های حمل مرسوله به حساب می آید. در ادامه به معرفی خدمات پیشروپست می پردازیم.

 

ارسال کالا تهران به تهران

سرویس ارسال بسته درون شهری، مناسب افرادی است که می خواهند محصول خود را بدست مشتری که درون شهر خودشان ساکن است برسانند. در این سرویس بسته شما همان روز یا نهایتا روز بعد بدست مشتری میرسد.

 

سرویس ارسال بسته برون شهری

در این سرویس پیشروپست مرسوله را ظرف مدت ۲ الی ۴ روز به دست مشتریان شما، در هر نقطه از ایران میرساند.

 

جمع بندی

اغلب شرکت ها و فروشگاههای اینترنتی برای ارسال کالای خود، به شرکت های حمل مرسوله مانند پست نیاز دارند. در مطلب بالا سعی کردیم به روش های ارسال کالا، با کمترین هزینه و همچنین معرفی تعدادی پیک ارزان در تهران بپردازیم. کاهش هزینه پستی می تواند منجر به افزایش درآمد و سود فروشگاه های اینترنتی شود. هزینه ارسال هر کالا با توجه به وزن و مسافت آن متغیر است.

یکی از به صرفه ترین روش های ارسال کالا، استفاده از خدمات شرکت پست می باشد. همچنین در ادامه به سرویس‌های مختلف و متنوع شرکت پست، پیشروپست، بعنوان یک پیک ارزان در تهران پرداختیم، تا بتوانید با توجه به نیاز خود، به صرفه ترین سرویس ارسال کالا را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط با حمل و نقل درون شهری وبلاگ
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
چرا از حمل و نقل درون شهری استفاده کنیم؟

چرا از حمل و نقل درون شهری استفاده کنیم؟

سال 2018، ردیابی بسته تقریباً به یک پیشنهاد ضروری برای هر کسب ‌و کاری تبدیل شده است که از تحویل...

23-01-22
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29
مقایسه انواع روش های ارسال کالا

مقایسه انواع روش های ارسال کالا

امروزه مردم از انواع روش های ارسال کالا برای ارسال مرسولات پستی خود از جمله خریدهای اینترنتی و ارسال سفارشات...

22-11-25
تفاوت پست پیشتاز ، عادی و سفارشی

تفاوت پست پیشتاز ، عادی و سفارشی

پست در ایران راه دور و درازی را طی کرده. از کبوترهای نامه رسان دوران باستان، چاپارخانه و اسب های...

22-11-11