مقایسه انواع روش های ارسال کالا

امروزه مردم از انواع روش های ارسال کالا برای ارسال مرسولات پستی خود از جمله خریدهای اینترنتی و ارسال سفارشات…

مقایسه انواع روش های ارسال کالا

امروزه مردم از انواع روش های ارسال کالا برای ارسال مرسولات پستی خود از جمله خریدهای اینترنتی و ارسال سفارشات مشتری استفاده می کنند. از طرف دیگر، بسیاری از مشاغل نیز این روزها در حال توسعه کسب و کار خود و ورود به بازار تجارت الکترونیک هستند. به تبع با افزایش سفارشات آنلاین با چالش هایی مثل نحوه ارسال کالا به مشتریان، مدت زمان ارسال، هزینه ها و حفظ سلامت کالا در زمان ارسال مواجه هستند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم انواع روش های ارسال کالا را بررسی و با هم مقایسه کنیم.

 

شناخت انواع روش های ارسال کالا چه اهمیتی دارد ؟

در زمان خرید اینترنتی علاوه بر قیمت کالا شیوه ارسال و قیمت آن نیز اهمیت زیادی برای مشتری دارد. فرض کنید دو فروشگاه محصول مشترکی با قیمت یکسان داشته باشند. نظرتان مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می کند ؟ مطمئنا فروشگاهی که کیفیت ارسال بهتر و در زمان کمتری داشته باشد شانس انتخاب بیشتری خواهد داشت.

شناخت انواع روش های ارسال کالا به شما کمک می کند تا کالاهایتان را با روشی هوشمندانه تر، ایمن تر و مقرون به صرفه برای مشتریانتان ارسال کنید.

 

انواع روش های ارسال کالا را بیشتر بشناسید

 

پست عادی

یکی از انواع روش های ارسال کالا، پست عادی یا پست معمولی است. پست عادی خاطره انگیزترین روش ارسال مرسولات پستی است. اکثر ما پست عادی را به تمبرها و پاکت نامه هایش و صندوق های پست درب منازل می شناسیم.

 

این روش برای ارسال پاکت نامه، روزنامه و سایر نشریات مورد استفاده قرار می گیرد و برای ارسال کالاهای دیگر نمی توان از پست عادی استفاده کرد.

قیمت بر اساس وزن نامه و مقصد تعیین می شود و نسبت به سایر روش های پستی کمترین هزینه را دارد. همچنین بسته به مقصد ( ارسال درون شهری، ارسال بین شهری یا ارسال بین المللی ) می تواند به صورت زمینی یا هوایی حمل شود.

 

پست تیباکس

تیباکس اولین و بزرگترین شرکت پست خصوصی ایران است که در سال 1339 تاسیس شد. تیباکس به عنوان یک نوع روش ارسال کالا درب به درب شناخته می شود و به آن پست درب به درب ( Courier Service ) نیز گفته می شود.

در تیباکس نوع کالاها به سه دسته درون شهری، بین شهری و بین المللی تقسیم می شود. کالاها را می توان به صورت پاکتی یا بسته ارسال کرد.

پس از تماس فرستنده با پست تیباکس مامورین پست این شرکت به محل فرستنده مراجعه نموده و بسته پستی را تحویل می گیرند و درب منزل گیرنده تحویل می دهند. در این روش مرسولات در کمترین زمان و با دقت بالایی حمل می شوند. روش پرداخت هزینه ارسال نیز به دو صورت ” پسکرایه ” یا ” نقدی ” می باشد.

امکان ارسال طلا و جواهرات، اشیا عتیقه، مایعات، وجه نقد، اسناد و مدارک رسمی یا دولتی، سکه و نقره با تیباکس وجود ندارد. زمان ارسال کالا درون شهری و درون استانی یک روز و برای ارسال به سایر استان ها 2 روز کاری است. ارسال از جزایری مثل قشم، ابوموسی و … به استان های دیگر نیز بین 2 تا 5 روز کاری طول می کشد.

 

پست پیشتاز

یکی دیگر از انواع روش های ارسال کالا، پست پیشتاز یا پست اکسپرس است. همانطور که از نام این نوع روش پستی مشخص است بسیار سریع انجام می شود. پست پیشتاز درون شهری بین 24 تا 48 ساعت و پست برون شهری بین 48 تا 72 ساعت طول می کشد. به طور کلی سرعت ارسال پست پیشتاز نسبت به پست های دیگر سریع تر است. اما پست پیشتاز یک نوع پست هوایی است به همین تنها برای کالاهای کوچک مناسب است و کالاهای سنگین و بزرگ را نمی توان با پست پیشتاز ارسال کرد. حداکثر وزن مرسوله باید 25 کیلوگرم باشد.

همچنین این نوع پست به دلیل اینکه با هواپیما ارسال می شود به شرایط جوی و آب و هوایی بستگی دارد و امکان بروز تاخیر در ارسال در این نوع پست بیشتر از سایر روش های ارسال کالا است. پرداخت هزینه این نوع پست هم توسط فرستنده و هم توسط گیرنده قابل پرداخت می باشد.

 

پست سفارشی

در این نوع روش ارسال کالا حداکثر وزن مرسوله می تواند 40 کیلوگرم باشد. مدت زمان رسیدن مرسوله به مقصد نیز حدود یک هفته طول می کشد. یکی از مزیت های پست سفارشی نسبت به پست پیشتاز و پست تیباکس هزینه پایین آن است. هزینه ارسال کالا با پست سفارشی نصف هزینه ارسال با پست پیشتاز است و بر خلاف پست پیشتاز به صورت زمینی انجام می شود.

 

پست تی ان تی t.n.t

تی ان تی یکی از انواع روش های ارسال کالا بین المللی است که بعنوان سریع ترین روش ارسال واردات و صادرات کالا و ارسال اسناد و مدارک و اوراق به سراسر جهان شناخته می شود. در این نوع روش عوارض گمرکی توسط فرستنده یا گیرنده پرداخت می شود. زمان تحویل کالا نیز بین 24 ساعت تا چند روز متغیر است که به کشور مقصد بستگی دارد. امکان ارسال کالاهای خطرناک و دارای شرایط خاص دمایی نیز وجود دارد.

 

پیشرو پست

مشتریان شما انتظار دارند کالاهایی که سفارش داده اند در سریع ترین زمان و با کیفیت ارسال بالایی دریافت نمایند. همچنین اگر مشتری ببیند که کالا صحیح و سالم و با بهترین کیفیت ارسال و بدون تاخیر به دستشان رسیده تصور کلی بهتری نسبت به برند شما خواهند داشت. در نتیجه، علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه،  مشتریان راضی تر و وفادارتری بدست می آورید. استفاده از خدمات پیشرو پست یکی دیگر از انواع روش های ارسال کالا است. از مزیت این نوع پست یکسان بودن هزینه کالا در تمام نقاط شهر است. بنابراین یکی از بهترین گزینه هاییست که فروشگاه های اینترنتی و پیج های اینستاگرامی می توانند از آن برای ارسال سفارشات مشتریان خود استفاده کنند.

پیشرو پست، یک شرکت حمل و نقل درون شهری است که نه تنها مرسولات را از درب منزل یا فروشگاه فرستنده دریافت می کند بلکه در کمتر از 24 ساعت آن را درب منزل گیرنده تحویل می دهد. امکان پرداخت در محل نیز وجود دارد و مشتریان می توانند به صورت نقدی یا حضوری نیز هزینه مرسولات را پرداخت کنند.

 

جمع بندی و سخن پایانی

به طور کلی، می توان از انواع روش های ارسال کالا برای ارسال مرسولات خود استفاده کرد. اما هر کدام از این روش ها دارای شرایط و قوانین خاصی برای ارسال کالاها هستند که باید قبل ار ارسال کالاهایتان آن را بدانید. در صورتیکه زمان تحویل کالا اهمیت زیادی ندارد و هزینه ارسال مهمتر است ارسال با پست سفارشی گزینه بهتری است زیرا هزینه کمتری به همراه دارد و از طرفی کالا با وزن بیشتری را می توان حمل کرد.

همچنین، در صورتی که در تهران ساکن هستید و قصد ارسال سفارشات مشتریان خود را در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه را دارد پیشرو پست بهترین گزینه ای است که می توانید انتخاب کنید زیرا هزینه ارسال کالاها با پیشرو پست برای تمام نقاط شهر ثابت است و بر اساس وزن کالا محاسبه می شود.

 

 

 

 

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با...

23-02-26
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29