پست تهران به تهران و 5 نوع پست داخلی

پست داخلی – ارسال کالا تهران به تهران پست داخلی همواره یکی از پرکاربردترین و مهم ترین خدمات ارائه شده…

پست تهران به تهران و 5 نوع پست داخلی

پست داخلی – ارسال کالا تهران به تهران

پست داخلی همواره یکی از پرکاربردترین و مهم ترین خدمات ارائه شده توسط شرکت های پست بوده است و پیشرو پست کلیه مرسولات انبوه فروشگاه های اینترنتی مختلف، شرکت ها، سازمان ها، آزمایشگاه ها را در همان روز با سرویس دریافت و توزیع در همان روز انجام داده و به دست مشتریان می‌رساند.

از آنجایی که شهر تهران از وسعت جغرافیایی بالایی برخوردار است، ارسال کالا تهران به تهران یکی از نیازهای اصلی مردم در زمینه مرسولات پستی داخلی می باشد.

آشنایی با پست وشروع فعالیت و انواع آن

ایرانیان اولین ملتی بودند که از حدود سه هزار سال پیش در زمان سلسله هخامنشیان یک سازمان پستی داخلی منظم به نام «چاپار» تأسیس کردند. ایرانیان مدتها پیش این سازمانهای اداری را تأسیس و سامان دادند تا کلیه امور ارتباطی ایران و زمین و حمل کالا از طریق آنها انجام شود.

در واقع در ایران باستان، چاپارخان ها مشهورترین و حساس ترین سازمان های اداری هخامنشیان بودند که گروه سواران زیرک آنها با اسب های تندرو و در مسافت های طولانی ارتباط دائمی بین مرکز و ایالات دیگر برقرار می کردند و اخبار و گزارش ها به ایران می رسید.

در کوتاه ترین زمان از انتهای کشور به مرکز و از مرکز به دورافتاده ترین نقاط کشور منتقل شدند. در واقع، این چاپارخانه ها مسئولیت پست های سریع السیر داخلی را بر عهده داشتند.
اداره پست در ایران تا سال 1258 شمسی به صورت یک اداره بود و کلیه فعالیت های پستی توسط آنها انجام می شد تا اینکه ناصرالدین قاجار دستور تأسیس وزارت پست را صادر کرد. ایران در سال 1264 دارای 7 خط پستی اولیه و پنج خط پستی فرعی بود.
با تأسیس اتحادیه جهانی پست، ایران به عنوان یکی از اولین کشورهای جهان به عضویت این اتحادیه درآمد. در دوره امیرکبیر تحولات جدیدی در پست داخلی کشور رخ داد و پست جدیدی ایجاد شد. در این دوره خدمات پستی منظم بین شهرها برقرار شد، نرخ پستی تعیین شد و قوانین پستی تصویب شد.

در سال 1988، اداره پست سازمان جدیدی ایجاد کرد و با اداره تلگراف ترکیب شد و اداره پست و تلگراف نام گرفت. در اواخر سال 1308 با خرید سهام شرکت تلفن، اداره پست و تلگراف و تلفن تشکیل شد. سپس در سال ۱۳۶۷ شرکت پست به عنوان یک شرکت مستقل دولتی با نام «شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» تأسیس شد.

این شرکت در سال 1393 ساختار خود را از «شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» به «شرکت پست ملی» تغییر داد تا دو اپراتور خصوصی به عنوان اپراتورهای پستی کشور فعالیت کنند. هدف از تغییرات قانونی و ورود بخش خصوصی به این حوزه کاهش هزینه های شرکت پست است.

 

پست تهران به تهران

 

انواع پست

 

پیشرو پست ، پست تهران به تهران

شرکت پیشرو پست یک شرکت حمل و نقل درون شهری که از سال 1395 شروع به کار کرد که خدمتی به فروشگاه های اینترنتی و اینیستا گرامی کرده است که با شعار ” یک شهر یک قیمت ” شروع به کار کرده است شرکت پیشرو پست با در اختیار گرفتن نیروهای جوان و کارآمد در حال خدمت رسانی هستیم

روند شرکت به این صورت است که فروشگاه ها روی پنل ثبت نام می‌کنند و پنلی در اختیار این فروشگاه قرار می‌گیرد که هم میتوانند از سرویس وب سرويس براي اتصال به سایت خود فروشگاه استفاده کنند

 

مشتریان پیشرو پست می‌توانند از سرویس پرداخت محل هم بدون کارمزد استفاده نمایند

 

پست پیشتاز

پست پیشتاز سریعترین سرویس پستی است که کلیه عملیات پستی مربوط به آن از لحظه پذیرش تا تحویل مرسوله در داخل یا خارج از کشور در کمترین زمان ممکن انجام می شود. سرویس پیشتاز در حداقل 24 ساعت و حداکثر 48 ساعت نامه را در سراسر کشور تحویل و توزیع می کند.
هر بسته پیشتاز دارای بارکد 10 یا 20 رقمی است که از طریق سایت www.post.ir و شماره پیامک 2000441 قابل پیگیری است تا همگان از سرنوشت بسته ها مطلع شوند.

صندوق شخصی

هر کسی می تواند با مراجعه به اداره پست درخواست اجاره صندوق شخصی کند. تمام بسته هایی که به یک فرد تحویل داده می شود در این جعبه قرار می گیرد و به مشتری تحویل می شود. این سرویس در اکثر دفاتر پست در دسترس است. مزیت این سرویس این است که به جای اعلام آدرس کامل، شماره هایی به عنوان آدرس اعلام می شود.

 

اکسپرس پستی

اداره پست در پاسخ به نیاز مشتریان، سرویس پست اکسپرس را از اول نوامبر 2017 سازماندهی و راه اندازی کرد. این سرویس قابلیت توزیع بسته های ویژه را دارد. سرویس «پست اکسپرس» سرویس ویژه ای است که در آن بسته های پستی به درخواست فرستنده و با پرداخت هزینه مربوطه با اولویت و حق تقدم بیشتر نسبت به سایر مرسولات توزیع می شود.

تلفن 193 (پیک ویژه)

تردد غیرضروری در شهرها علاوه بر افزایش آلودگی های زیست محیطی باعث کاهش بهره وری نیز می شود. به همین منظور شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی سرویس پست تلفنی، شهروندان را قادر ساخته است که در کمتر از دو ساعت مرسولات و سپرده های خود را از منزل به مقصد مورد نظر خود ارسال کنند.
سرویس مذکور قبلاً در محدوده تهران بزرگ راه اندازی شده است.
متقاضیان این سرویس می توانند به جای مراجعه مستقیم به پست با شماره 193 تماس گرفته و تمامی عملیات را به کارکنان پست بسپارند. همچنین دو شرکت خصوصی با شماره تلفن های 8410 و 8420 در ارائه این سرویس با شرکت پست همکاری می کنند.

با توجه به شرایط کنونی جامعه و درگیری و مشغله بیش از حد افراد پست تهران به تهران یعنی همان پست درون شهری جایگاه ویژه ای را در بین مردم دارد.
خدمات 193 شامل کلیه خدمات مربوط به نیازهای شهروندان با استفاده از شماره تلفن 193، خدمات پستی فیزیکی، الکترونیکی، مالی و کلیه خدمات نیابتی اشخاص حقیقی و حقوقی متعلق به بخش دولتی، دولتی و خصوصی کشور می باشد.

خدمات ویژه شهروندان. پل ارتباطی بین تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و کاربران خدمات با شماره گیری 193 در سراسر جهان و این بار در ایران و استان اصفهان در خدمت همشهریان عزیز اصفهانی می باشد.

مهم ترین هدفی که خدمات ویژه شهروندی برای دستیابی به آن هدف است رفاه حال شهروندان است به طوری که با شماره گیری 193 و درخواست خدمات مورد نظر از معروف ترین سرویس، هر گونه خدماتی مانند آب و برق، خدمات پزشکی، خدمات تبلیغاتی، خدمات پستی را می توان به راحتی دریافت کرد. و با تایید خدمات خوب، آن را با قیمت پایین تر، سریعتر و با کیفیت بهتر دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این، خدمات اختصاصی شهروندی، ارتباط آسان و کارآمدی را بین ایده پردازان و سرمایه گذاران فراهم می کند تا زمینه تحقق ایده های ایده پردازان را ایجاد کند.

مزیت پست تهران به تهران

امروزه به دلیل مشغله زیاد مردم زمان و فرصت کافی برای خرید در بازار ندارند و به همین دلیل برای خرید کالاها و محصولات مورد نیاز خود به وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مراجعه می کنند.
طبق نظرسنجی های انجام شده توسط اکثر سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مشتریان خود، اکثر مشتریان علاقه مند به تحویل یک روزه بسته خود هستند و در صورتی که در زمان خرید محصول خود گزینه پست یک روزه را مشاهده نکنند نگران هستند و احتمال انصراف از خرید محصول بسیار زیاد خواهد بود.

به همین دلیل اگر شرکتی می خواهد در این زمینه موفق باشد، بدون شک باید امکان تحویل یک روزه کالا را در لیست خدمات خود قرار دهد و سعی کند نرخ های مناسب و مقرون به صرفه ای را برای آن تعیین کند.

  1. پست تهران به تهران
  2. پست داخلی
  3. پست درون شهری
  4. پیشرو پست
  5. پست درون شهری

 

مطالب مرتبط با پست تهران وبلاگ
بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بررسی ویژگی‌های شرکت پست تهران

بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها جهت ارسال نامه‌های اداری و بسته‌های پستی خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های پستی...

23-03-09
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-03-09
بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

بررسی مهم‌ترین خدمات اداره پست تهران

اداره پست تهران از با سابقه‌ترین اداره‌های پستی در استان تهران و همچنین در سطح کشور است. امروزه همگام با...

23-02-26
ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

ویژگی‌ها و مزایا و معایب پست اکسپرس

مقدمه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت پست و دیگر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک ارائه می‌دهند، پست اکسپرس است....

23-02-10
آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

آشنایی بیشتر با عملکرد پست پیشتاز

شرکت ملی پست ایران خدمات بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سرویس‌های این شرکت شامل ارسال مرسوله به صورت پست پیشتاز، سفارشی،...

23-02-03
روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

روش‌های مختلف رهگیری پست ایران

رهگیری پست ایران یکی از خدمات ویژه‌ای است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت مشتریان به وضعیت...

23-01-15
روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

روش‌های ارسال بسته‌های پستی با کمترین هزینه

پست ارزان قیمت یکی از اموری است که روزانه می‌تواند توسط هزاران نفر انجام گیرد. ارسال بار ارزان، مهم‌ترین خواسته ارسال...

23-01-08
درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

درباره اداره پست تهران بیشتر بدانید

قطعا همه ما برای یک بار هم که شده پست پستی از اداره پست تهران دریافت یا ارسال کرده‌ایم. اگر...

22-12-29